طرح درس روزانه فارسی اول ابتدایی نشانه چ
0
6.9k
دانلود طرح درس روزانه فارسی اول ابتدایی نشانه چ
فرمت فایل word و قابل ویرایش
تعداد صفحات 2 صفحه
شرحی مختصر از فایل:
تعداد صفحات 2 صفحه
شرحی مختصر از فایل:
- کلی: درپايان درس انتظارمي رود دانش آموزان با شکل و صدای نشانه ( چـ چ (وتشخیص آن در کلمات آشناشوند.
اهداف جزئی :
درپايان درس انتظارمي رود دانش آموزان با موارد زیر آشنا شوند:
- صدای (چـ چ)
- تلفظ صحیح آن
- نوشتن صحیح صدا
- محل قرار گرفتن آن در کلمه و قوائد آن
- کلماتی که صدای اول و وسط آخرآن (چـ چ) باشد
- تشخیص صدا در اول و وسط و آخر کلمه
- محل قرار گرفتن آن در جدول
- طبیعت و محیط های طبیعی (چشمه و …)
- شناخت حیوانات اهلی (قوچ)
- شناخت چوپان و نوع مسئولیت او
اهداف رفتاری :
دانش آموز در پایان درس بتواند :
با آزمونی سوالات داده شده را انجام دهد که سوالات عبارتند از :
- دور صدای (چـ چ) را خط بکشد .( دانشی -روانی حرکتی)
- شکل صدای (چـ چ) را صحیح بنویسد .(روانی حرکتی)
- نام تصاویر را بنویسد .(دانشی -روانی حرکتی)
- در جای خالی با افزدودن (چـ چ ) کلمه را کامل کند . (روانی حرکتی)
- در جای خالی کلمه هایی بنویس که یکی از نشانه های مشخص شده در آن به کار رفته باشد .(روانی حرکتی)
- با استفاده از کلمه های هر ردیف یک جمله بنویسد.(روانی حرکتی)
- نشانه ها را ترکیب کند و یک کلمه بنویسد.(روانی حرکتی- دانشی)
- صدای (چـ چ) را در جدول نشان دهد .(روانی حرکتی)
- تمرینات را با علاقه انجام دهد . (عاطفی)
اهداف جزئی :
درپايان درس انتظارمي رود دانش آموزان با موارد زیر آشنا شوند:
- صدای (چـ چ)
- تلفظ صحیح آن
- نوشتن صحیح صدا
- محل قرار گرفتن آن در کلمه و قوائد آن
- کلماتی که صدای اول و وسط آخرآن (چـ چ) باشد
- تشخیص صدا در اول و وسط و آخر کلمه
- محل قرار گرفتن آن در جدول
- طبیعت و محیط های طبیعی (چشمه و …)
- شناخت حیوانات اهلی (قوچ)
- شناخت چوپان و نوع مسئولیت او
اهداف رفتاری :
دانش آموز در پایان درس بتواند :
با آزمونی سوالات داده شده را انجام دهد که سوالات عبارتند از :
- دور صدای (چـ چ) را خط بکشد .( دانشی -روانی حرکتی)
- شکل صدای (چـ چ) را صحیح بنویسد .(روانی حرکتی)
- نام تصاویر را بنویسد .(دانشی -روانی حرکتی)
- در جای خالی با افزدودن (چـ چ ) کلمه را کامل کند . (روانی حرکتی)
- در جای خالی کلمه هایی بنویس که یکی از نشانه های مشخص شده در آن به کار رفته باشد .(روانی حرکتی)
- با استفاده از کلمه های هر ردیف یک جمله بنویسد.(روانی حرکتی)
- نشانه ها را ترکیب کند و یک کلمه بنویسد.(روانی حرکتی- دانشی)
- صدای (چـ چ) را در جدول نشان دهد .(روانی حرکتی)
- تمرینات را با علاقه انجام دهد . (عاطفی)