اولین فعالیت به زیر ساختار خارج قسمت کسرها مربوط است. دانش آموزان باید هریک از مراحل را توضیح دهند و حل را کامل کنند. توجه شود که ممکن است دانش آموزان ابتدا ٣ کلوچه(دایره) را به سه نفر تقسیم کنند که به هر کدام ١ کلوچه کامل میرسد و بعد ٢ کلوچه باق...
اولین فعالیت به زیر ساختار خارج قسمت کسرها مربوط است. دانش آموزان باید هریک از مراحل را توضیح دهند و حل را کامل کنند.
توجه شود که ممکن است دانش آموزان ابتدا ٣ کلوچه(دایره) را به سه نفر تقسیم کنند که به هر کدام ١ کلوچه کامل میرسد و بعد ٢ کلوچه باقی مانده را بین ٣ نفر تقسیم کنند که به هر نفر دو سوم کلوچه میرسد.
در مورد ٧ متر پارچه هم میتوان ابتدا ٤ متر را بین ٤ نفر تقسیم کرد و سپس ٣ متر باقی مانده را بین ٤ نفر تقسیم کرد. آنچه که مهم است در نهایت دانش آموزان باید تقسیم a به b را به صورت کسر درک کنند و نمایش دهند.
در دومین فعالیت تقسیم یک کسر بر یک عدد طبیعی آموزش داده میشود و پس از درک مفهومی این موضوع رویه محاسبه فرا گرفته میشود. نکته مهم توجه به جابه جایی ضرب دو کسر است. لازم نیست به مفهوم معکوس اشارهای شود. این قاعده در سال ششم ذکر خواهد شد.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 7 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ تقسیم دو عدد طبیعی بر یکدیگر را مفهوم بخشی میکند و آن را به شکل کسر نمایش میدهد.
✅ تقسیم یک کسر بر یک عدد طبیعی را مفهوم بخشی میکند و آن را انجام میدهد.
✅ تقسیم یک عدد طبیعی بر یک کسر را مفهوم بخشی میکند و آن را انجام میدهد.
ارسال دیدگاه
برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.