برای شروع کار، تصاویری را که در آنها استفادههای مختلفی، از آب میشود، به دانش آموزان نشان دهید. برای مثال: کودکی در حال استحمام، فردی در حال ماهیگیری در کنار یک رودخانه، کشاورزی در حال آبیاری زمین و … از دانش آموزان بخواهید استفادههای دیگری را ک...
برای شروع کار، تصاویری را که در آنها استفادههای مختلفی، از آب میشود، به دانش آموزان نشان دهید. برای مثال: کودکی در حال استحمام، فردی در حال ماهیگیری در کنار یک رودخانه، کشاورزی در حال آبیاری زمین و …
از دانش آموزان بخواهید استفادههای دیگری را که در طی یک روز از آب میکنند، بگویند؛ سپس از آنها بپرسید چه فعالیتهایی در زندگی و محیط اطراف آنها وجود دارد که انجامش مستقیم یا غیر مستقیم به آب بستگی دارد.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 9 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ چرخه آب در طبیعت و مراحل آن را توضیح دهند.
✅ اهمیت و چگونگی تشکیل خاک را بیان کنند.
✅ درباره مصرف آب در گذشته با سالمندان خانواده مصاحبه کنند.
✅ راههای صحیح مصرف آب را بیان کنند و در این باره پیشنهادهایی بدهند.
✅ رودهای مهم و حوضههای آبریز کشور را روی نقشه جانمایی کنند و نشان دهند.
✅ میانگین بارش سالیانه کشور را با توجه به نمودار با سایر کشورها مقایسه کنند.
ارسال دیدگاه
برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.