دانلود طرح درس روزانه پیام های آسمانی پایه نهم احکام نماز
طرح درس روزانه پیام های آسمانی پایه نهم احکام نماز یکی از کاملترین و برترین طرح درس های روزانه با موضوع احکام نماز بصورت word در 3صفحه که مناسب دبیران دین و زندگی است.
نام فایل: طرح درس روزانه پیام های آسمانی پایه نهم احکام نماز
فرمت فایل: word
قسمتی از فایل
طراحی آموزشی موقعیت محور شماره درس : هفتم موضوع درس : احکام نماز ( پیام های آسمان ) پایه ی تحصیلی : نهم زمان تدریس : 60 دقیقه نام مدرسه : نام دبیر : تاریخ تدریس : اهداف و فرصت های یادگیری اهداف یادگیری 1-با احکام ابتدایی نماز آشنا شود . (عرصه : خود ) (حیطه : علم ) 2-نماز را به عنوان وسیله ای برای ارتباط خوب با خالق خود بداند( عرصه : خود ، خداوند ) (حیطه : علم ، ایمان ) 3-خداوند را همیشه ناظر و حاضر بداند و تقوا پیشه کند و در حضور او به خود و دیگران و طبیعت آسیب نرساند .(عرصه : خود ، دیگران ، طبیعت ، خالق ) (حیطه : تعقل ، ایمان، عمل ، اخلاق ) 4-مبطلات نماز را بشناسد و سعی کند که در نماز خواندن آن ها را در نظر بگیرد . ( عرصه : خود ) ( حیطه : تعقل ، اخلاق ) انتظارات عملکردی 1-نماز را با رعایت احکام آن بخوانند . ( عرصه : خود ، خالق ) ( حیطه : علم ) 2-ویژگی های نماز خوب را با توجه به آموخته هایشان معرفی کنند . ( عرصه : خود ) ( حیطه : تعقل ، علم ) 3-مثال هایی از زندگی خود بزنند که در آن ها مبطلات نماز را نمی دانسته اند و بدون آگاهی نماز را اشتباه خوانده اند . ( عرصه : خود ) ( حیطه : تعقل ، عمل ) 4- اگر کسی از آن ها در مورد احکام جزئی نماز سوالی کرد توانایی پاسخ به آن را داشته باشند . ( حیطه : عمل ، اخلاق ) 5-مکان هایی که در آن جا احساس خشنودی و راحتی و حس قبولی بهتر نماز را می شناسد معرفی کنند . ( عرصه : خود ، طبیعت ) ( حیطه : تعقل ، ایمان ) 6- تاثیراتی که نماز در زندگی آن ها گذاشته است را بگویند . ( عرصه : خود ) ( حیطه : تعقل ، اخلاق ) ارزشیابی تشخیصی با توجه به آموخته های قبلی دانش آموزان اطلاعاتی از آن ها می خواهیم : 1-شرایط نماز صحیح را نام ببرید . 2-کار های واجب نماز ( واجبات یازده گانه نماز ) را نام ببرید . 3-آداب صحیح نماز خواندن چگونه است ؟ 4-نماز را به عنوان ستون دین تعریف کنید و هدف از خواندن آن را شرح دهید . مدت 10 دقیقه فرصت های یادگیری 1-استفاده از مطالب کتاب درسی و توضیج مسائل . 2- نقش اطلاعات کسب شده در زندگی روزمره ی دانش آموزان . 3-توضیح دوباره ی درس به وسیله ی خود دانش آموزان . 4-خواندن مسائل مرتبط دیگر از رساله برای دانش آموزان . 5-پرسش و پاسخ در کلاس و رهنمون کردن دانش آموزان به سوی برخورداری از نظرات مرجع تقلیدشان برای پیدا کردن سوالات خود . 6- استفاده از پروژکتور و پخش تصاویر و فیلم ها و پاورپوینت دانش آموزان . 20 دقیقه