دانلود پیشنهاد ارزشیابی عدم علاقه مندی دانش آموزان به درس علوم
پیشنهاد ارزشیابی درس علوم سوم
پیشنهاد ارزشیابی عدم علاقه مندی دانش آموزان به درس علوم
فرمت فایل ورد و قابل ویرایش
تعداد صفحات 1 صفحه
با داشتن سالها سابقه تدريس در درس علوم تجربي، به عنوان دبير علوم در مدرسه راهنمايي در یکی از سالهای تحصيلي با اینكه پس از چندين هفته كه از سال تحصيلي ميگذشت در بررسي نمرات دانش آموزانم مشاهده گرديد كه سطح نمرات دانش آموزان در حد پائين و غير قابل قبولي است. دانش آموزان كلاس به درس علوم علاقه چنداني ندارند و تكاليف خود را در منزل انجام نميدهند و بعضي از آنها تكاليف خود را در مدرسه به صورت رونويسي از ديگران انجام ميدهند و همچنين دفتر منظم و مرتبي براي علوم ندارند و هنگام تدريس نيز به كلاس درس توجه ندارند و در بحث كلاسي شركت نميكنند.
بیان راهکارها، پیشنهادات
تصميم گرفتم براي حل مسائل موجود در كلاس به تحقيق و جمع آوري اطلاعات مفيد در اين زمينه دست بزنم چندين كتاب و مجله و مقاله مرتبط با مسئله مورد نظر را مورد مطالعه قرار دادم. و با نظر سنجي از همكاران و دانش آموزان و خانوادههاي آنان توسط پرسشنامهاي كه تهيه كرده بودم و نيز مصاحبه با آنان راهحلهاي زيادي ارائه شده بود كه در ذيل بعضي از آنها را آوردهام.