📚 جزوه یا خلاصه: منطق 1
🖊 مولف: احد فرامرز قراملکی
نام فایل:جزوه منطق 1 احد فرامرز قراملکی
فرمت فایل:pdf باکیفیت بالا
تعداد صفحات فایل:185 صفحه
دانشجویان و کاربران گرامی محتوای فایل جزوه منطق 1 اثر احد فرامرز قراملکی کاملترین جزوه حال حاضر در فرمت فایل pdf با کیفیت عالی تهیه و تدوین گردیده است.
قسمتی از فایل:
فصل اول : منطق چيست؟ ّ ل بخش ّاول : انديشه شناس دانشگاه دانشگاه پيام نور مرکز آران وبيدگل بخش اول : انديشه شناسی اهداف کلی: 1 .شناسايی شناسايی توانايی توانايی های ذهن انسان 2 .کسب آگاهی در مورد انديشه شناسی 3 .آشنايی با انواع آگاهی های انسان از اشياء 2 انديشه شناسی : مبانی : دانشگاه دانشگاه پيام نور مرکز آران وبيدگل انسان با قدرت انديشه می تواند هستی را بشناسد. ذهن به عنوان فاعل شناسايی شناسايی پرداخت. پيش ازشناخت هستی و تفکر در عال ز ی و ر ر م برون ، اب يد به منطق ، دانشی است که با کشف علل وقوع خطای انديشه ، مانع بروز آن می شود. 3 انديشه شناسی: آگاهی های انسان دو گونه است: 1 (علم حضوری : آگاهی انسا ن به چيزی است که خو د آن شیء دانشگاه دانشگاه پيام نور مرکز آران وبيدگل 1 (م وری : ی ن ب چيزی و ن یء (بدون هيچ واسطه ای ) نزد او حاضر است. مثال : آگاهی انسان به تخيلات وحالات نفسانی خود 2 (علم حصولی (ارتسامی ) : آگاهی به چيزی است که صورت آن نزد انسان حاضر است. مثال : آگاهی انسان به محسوسات محسوسات ( کتابی که می بيند، صدايی که می شنود) بنابراين : علم حضوری : حضور خود شیء( معلوم)نزدعالم است و علم حصولی : حضور صورت شیء نزد اوست. 4 انديشه شناسی: 1 علم حضوری امری شخصی و غير قابل انتقال به تفاوت علم حضوری وعلم حصولی: دانشگاه دانشگاه پيام نور مرکز آران وبيدگل 1 .علم حضوری امری شخصی و غير قابل انتقال به ديگران است. و حال آنکه علم حصولی اکتسابی اکتسابی و قابل انتقال است( مهمترين مهمترين مهمترين مهمترين ويژگی علوم تجربی و برهانی) 2 .از آنجا که علم حصولی به واسطه صورت شیء پيدا می و ش د، ممکن س ا ت صورت واقعی نباشد، که اين می و ت اند منشاء خطای حسی يا خطای فکری باشد. 5 انديشه شناسی : انواع ادراکات: 1 .ادراکات حقيقی صورت هايی هستند که برگرفته ا ز جهان خارج دانشگاه دانشگاه پيام نور مرکز آران وبيدگل 1 .ر ي ی ور يی بر ر ز جه ن رج . اند و به نحوی از واقعيت حکايت می کنند 2 .ادراکات اعت اب ری : اد اکات ر ی است که حاصل ت کر يب يا تفص ل د ي ي ر صورت های ذهنی بر گرفته از خارج است. بنابراين ادراکات اعتباری اعتباری ما به ازاء خارجی ندارند بلکه ذهن آن را اختراع نموده . و آن را اعتبار می کند درمنطق ارسطويی ارسطويی ، مراد از علم حصولی ، ادراکات ادراکات حقيقی است، جد ا ل ، ي ق اس و عي اق ات و م هود ش ات ست ا که م هود ش ات از . ادراکات اعتباری است