دانلود مقاله نسل سوم انقلاب اسلامی حقیقتی ناب

دانلود مقاله نسل سوم انقلاب اسلامی حقیقتی ناب

0 8.4k
دانلود مقاله نسل سوم انقلاب اسلامی حقیقتی ناب

با دانلود مقاله در مورد نسل سوم انقلاب اسلامی حقیقتی ناب در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله نسل سوم انقلاب اسلامی حقیقتی ناب را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله نسل سوم انقلاب اسلامی حقیقتی ناب ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد نسل سوم انقلاب اسلامی حقیقتی ناب

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:

 بيكاري، فقر، فساد و تبعيض، هيچگاه از عمل به دين پديد نمي‌آيد، بلكه نشانه فاصله‌گرفتن از اسلام و انقلاب اسلامي در سطح مديران ارشد كشور است و اثر آن به‌صورت فاصله نسل سوم از انقلاب اسلامي ظاهر مي‌شود؛ زيرا آنها با پرورش در اين نظام اسلام را مي‌شناسند و تضاد هنجاري موجود آنها را با بحران جدي در رابطه با انقلاب مواجه مي‌كند

نيروي روشنفكري به‌صورتي‌مقلدانه به توجيه حيات برمبناي حق طبيعي و كمك به گسترش آن پرداخت ولي حتي در فراگيري عميق اين انديشه‌هاي مدرن نيز كمتر توفيق يافت؛ چنان‌كه طرفداران آن به گفته خودشان حتي هنوز به مرحله ترجمه و تفكر در آثار بنيادين دانش غربي هم نرسيده‌اند: «بياييم آثار فيلسوفان مدرن را به فارسي ترجمه كنيم و درباره آنها به نوشتن و تحقيق بپردازيم. اين كمبودي است كه در كار روشنفكرهاي ما در پنجاه سال اخير مشاهده مي‌شود. كار روشنفكر ما در برخورد با غرب، بيشتر بر روي ترجمه مبتني بوده تا تاليف. شايدهم چون شهامت و يا پتانسيل فكري مورد نياز را نداشتيم كه مستقلا درباره فلسفه غرب بينديشيم

امروزه نيز در برابر انقلاب اسلامي صورت جديدي از حيات طبيعي بازتوليد مي‌شود. اين بار منشا اقتدار، نظامي‌گري و نفوذ بين‌المللي و منبع مشروعيت آن، رسانه‌هاي صوتي و تصويري و تكنولوژي اطلاعات (IT) مي‌باشد. اين صورت جديد با بهره‌گيري از شاخصهاي جهاني‌سازي توليدات فرهنگي در راستاي ايجاد ابرفرهنگ سلطه‌پذيري در جهان و همچنين به پشتوانه تهديد و نظامي‌گري (ميليتاريسم) و نيز استفاده گسترده از رسانه‌ها و تكنولوژي اطلاعات و مجازپردازي، شكل گرفته است. در اين وضعيت‌، تحول ساختاري بنياديني پديد نيامده و نيروي استكبار همان نيروي سلطه‌گر دوران مدرن است كه براي تداوم استيلاي خود به‌گونه‌اي فعالانه سعي در ايجاد صورت‌بندي تازه‌اي دارد.[xiii]

اما انقلاب اسلامي نه يك انقلاب سنت‌گرا در برابر مدرنيسم پهلوي يا انقلابي مدرن در برابر ناتواني حكومت مطلق پهلوي در گذر از ميراث باستاني گذشته ايران بود و نه به زعم عده‌اي انقلابي پست مدرن، بلكه قيامي بود كه دامن مردم را از حيات طبيعي بركشيد تا فراتر از همه اين اوهام به حيات طيبه برساند و با منبع ولايت آشنا سازد. نظريه ولايت فقاهت و عدالت، طومار استكبار را در هم پيچيده و منشا قدرت و مشروعيت را از ناحيه قدس الهي براي كساني ثابت مي‌داند كه عدالت و هدايت را براي مردم مي‌خواهند. «استقلال و آزادي» در اين ديدگاه، درواقع پيش از هرچيز مستلزم نفي استكبار از همه ساحتهاي حيات است و «جمهوري اسلامي» طرحي براي ساختن حيات طيبه پيش مي‌نهد. اين‌كه بعضي مي‌پندارند جمهوريت و اسلاميت با هم جمع نمي‌شوند،[xiv] براي اين است كه هنوز در نظامهاي فكري حيات طبيعي از نوع مدرن مي‌انديشند و با اين تفكر نوين و طرح تازه آشنا نشده‌اند. امام‌ خميني(ره) با ايجاد تحول در نهاد دين از موضع يك مجتهد جامع‌الشرايط و عالم ديني ذوالفنون، كاركردهاي تازه‌اي را براي دين ايجاد كرد و در‌حقيقت ظرفيتهاي پنهان دين را آشكار نمود و غبار اوهام و خرافات را از آن ربود. امام(ره) درواقع عزم آن داشت تا ساير نهادهاي جامعه را بر اساس تحول نهاد دين، دگرگون كرده و شرايط تحقق حيات طيبه را فراهم سازد

4,000 تومان